Mittariston kromirinkulat - BMW e39
Jälleen tuli suoritettua Bemariin pientä nuorennusleikkausta, joka tällä kertaa kohdistui mittaristoon.
Tilasin MTT-Tradingilta mittaristoon tällaiset kromirinkulat. Tässä pienimuotoiset ohjeet siitä miten tuollaisten rinkuloiden asennus mittaristoon käytännössä tapahtuu.
Sitten onkin edessä haastavin ja aikaa vievin osuus koko hommasta, nimittäin mittariston halkaisu.
Taas on talvi tulossa. Jokos teillä on auto vahattuna talvea varten? Minulla se on vielä edessä. Tavataan seuraavan postauksen parissa. Heipähei ja hyvää loppusyksyä hyvät kanssaharrastajat!
Tilasin MTT-Tradingilta mittaristoon tällaiset kromirinkulat. Tässä pienimuotoiset ohjeet siitä miten tuollaisten rinkuloiden asennus mittaristoon käytännössä tapahtuu.
Lähtökohtana oli tämän näköinen mittaristo. |
Aloitetaan irrottamalla koristelistat, jotka tuttuun tapaan lähtee ihan vaan
kampeamalla irti.
|
Mittariston kehys on ylhäältä kolmella torx-ruuvilla kiinni. Ne irrotettuasi
voit ottaa kehyksen pois, kunhan ensin irrotat sen takaa valokytkimien
liittimet.
|
Sitten voitkin irrottaa mittariston, joka on kiinni ylhäältä kahdella torx-ruuvilla. |
Näin... Sitten vielä liittimet irti. Mittaristo mahtuu hyvin tulemaan pois, kunhan
vaan säädät ratin ala- ja etuasentoon.
|
Liitimet lähtee irti painamalla tuon liittimessä olevan "pannan" edessä olevaa
painiketta ja kääntämällä "pantaa" alaspäin.
|
Mittariston ylä- ja alareunassa olevia väkäsiä täytyy kammeta, kannattaa
laittaa esim. ruuvimeisseleitä väliin.
|
Lähtihän se! Nyt voit hetken hengähtää voitettuasi kahden keskeisen
kamppailun sinun ja mittaristosi välillä.
|
Lopuksi vielä mittaristo paikalleen, kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä ja kello oikeaan aikaan.
Tämän näköinen siitä sitten tuli. Tyylikäs "kromilook" ja taas on BMW hiukan
nuoremman näköinen.
|
Kommentit
Lähetä kommentti
Kommentteja voit jättää alas kommenttiboksiin. Kiitos mielenkiinnostasi blogiani kohtaan!